Amikor elkezdünk egy diétás étrendet azzal a céllal, hogy lefogyjunk, jó esetben sokmindent elolvasunk a témában. Nehéz manapság eligazodni az információk között, főleg abból az okból kifolyólag, hogy szeretjük az információkat a kényelmünk szerint szelektálni. Általában azt hisszük el és próbáljuk követni, ami a kedvünkre van és nem azt, amit ésszel átgondolva hatékonynak tartanánk. Van néhány alapvető hiba, amit gyakran elkövetünk, Te ne ess ebbe a hibába!

  1. Színes magazinok fogyasztó tippjei

Ezek a tippek, mint egyél ananászt, mert égeti a zsírt, vagy 3 napig csak káposztát egyél és karcsú leszel, nem fognak eredményre vezetni, de legalább remek tápanyghiányos állapotot érsz el magadnál. Igen, fogyhatsz tőle kilóban, ami főleg víz, hiszen kevesebb kalóriát viszel be, egyhangú ételből, ami miatt kevesebb vizet fog meg a szervezeted, de ez nem egy túl értelmes fogyás, hiszen 10 perc alatt visszajön. A pár napos „diéták”tól egyébként sem értem, mit várunk. Az az étkezési rend, amit most folytatsz és amivel elégedetlen vagy a külsőddel, mindig ugyanilyen külsőt fog eredményezni, akkor is ha egy hónapra feladod és utána térsz rá vissza. Ergo, ahogy most eszel az nem jó, változtatni kell rajta. Örökre.

  1. Nem számolok,majd kevesebbet eszem

Oké és így hogy fogod tudni, hogy honnan indultál és most hol tartasz és később mihez kell visszatérni, ha gond van. Ha kalóriát nem is számolsz, akkor nagyjából azt tartsd számon, hogy mennyi szénhidrátot és fehérjét viszel be. Ezeket tudni kell, hogy következetesen tudd változtatni a bevitt tápanyagokat, hiszen pontosan ezen múlik a fogyás sikere.

Mérleg

  1. Egészséges étel ≠ Diétás étel

Sokan azt gondolják, hogy ha egészséges és bio ételeket fogyasztanak, akkor veszíteni fognak a súlyukból. Az egészséges és bio ételek azonban nem feltétlenül tartalmaznak kevesebb energiát (kalóriát), mint a nem egészséges társaik, „csupán” nem okoznak évekkel később visszafordíthatatlan károsodást és egészségügyi problémákat a szervezetedben, mint a nem egészséges ételek. Ha fogyni szeretnél, akkor az egészséges ételekből kell a megfelelő mennyiséget bevinni az eredményért, ehhez pedig ismerni kell azok tápanyag tartalmát és számolni kell a mennyiséget!

  1. Azt hiszed, hogy egészséges étel

Sok olyan étel van, amikről nem is gondolnád, mennyit árt a fogyásban. Sokan az étkezések közötti édes vagy sós rágcsálnivalót, chipset, csokit lecserélik aszalt gyümölcsre, gondolván, az egészséges és jó.  Ugyanakkor annyi cukrot viszel be vele a szervezetedbe, ami 2 napra is elég. Mindig nézd meg, mit eszel, mit tartalmaz és gondold át, mennyire hasznos az számodra!

  1. Kóla, Fanta, almalé

Nekem is volt olyan vendégem, aki meglepődött azon, hogy az üdítőkben cukor van és ezzel mennyi kalóriát visz be a szervezetébe. Ráadásul ezek olyan üres kalóriák, amik azonnal a zsírpárnákat gyarapítják, abból a szervezet sok hasznosat nem tud előállítani, csak akkor, ha épp rendkívül intenzív edzést folytatsz. Diétában azonban abszolút nincs helye!

  1. Csak a kardió

Sokan hisznek abban, hogy a fogyás egyetlen titka a kardió edzés. Legyen az futás, vagy taposás, minden jöhet, az erősítő edzés pedig ördögtől való… Pedig, ha tudnátok… Az erősítő edzés (saját testsúlyos, funkcionális, konditermi súlyzós edzés) remek lehetőség az izomtömeg növelésére, amivel a fogyás után szép tónusossá válsz, ráadásul növeled az energiafelhasználásodat, hiszen az épülő izomtömeg jelentősen több kalóriát igényel, mint a zsírszövet.

Junk food

  1. Intenzív edzés, mint bűnbocsánat

Na, most edzettem másfél órát, úgyhogy jöhet egy hamburger. Fogyni szeretnél? Akkor felejtsd el! Egy hamburgerhez célszerű a maratoni futást megcélozni, mintsem egy óra súlyzós edzéssel próbálni ledolgozni annak kalória tartalmát.

  1. A mérleg varázsa

Sokan napi szinten mérik a testtömegüket mérleggel, holott sokkal hasznosabb, ha a tükör a mérvadó és jelentősen ritkábban, mondjuk 2-4 hetente. A testösszetételed (izomtömeg-zsírtömeg arány) ugyanis változhat úgy, hogy a súlyod nem változik és ez a tónusosságodon fog látszani! Ráadásul napközben is változik a testtömeg, így nem mindegy, mikor állsz a mérlegre, de az is befolyásolja, hogy mennyire sós ételeket fogyasztottál, amik több vizet fognak meg.

  1. A gének a hibásak

Rengetegen adják fel a legkönnyebb kifogással: a génekkel. Igen, sokan szeretjük a kifogásokkal elintézni, mert a kemény munka büdös…   De tudod, mit? Aki igazán akarja az eléri, bármi áron. Annak nem kifogás, hogy nem tud napi 5x enni, hogy nem tud 4 liter folyadékot meginni, hogy sokat dolgozik és nem tud edzeni menni. Aki akarja, megoldja! Aki megoldja, eléri! Ha Te már a segítségkérő leveledben csak azokat az indokokat sorolod, amiből egyértelműen látszik, hogy nem a megoldásokat keresed, én már rögtön tudom, hogy semmit sem fogsz elérni… Sem engem, sem a környezetedet, sem a szervezetedet nem érdeklik ezek. Az vagy, amit megeszel 😉

  1. Csodapirulák

„Vettem zsírégetőt, minden megoldva”. Aztán jön a becsapottság érzése, mert a tabletta nem fogyasztott le, hiába etted szorgalmasan napi háromszor. Mert ilyen csodaszer nem létezik. Mindig arra gondolj, hogy ha elérhető lenne ilyen szer, nem lennének kövér emberek. Nincs ilyen. Ezek egy kis energiát adnak a diétás étrend alacsony kalóriatartalma miatt bekövetkező enerváltság idején, segítik a mozgással felszabaduló zsírok felhasználást, de diétázni és edzeni nem fognak helyetted!

Dóri

Ha tetszett a cikk, oszd meg: