A szervezet bizonyos problémákat, bizonyos vírusok vagy baktériumok jelenlétét gyulladással jelzi, de előfordul az is, hogy a jelzés téves és egyes betegségek esetén a fehérvérsejtek a szervezet saját sejtjeit támadják meg. Krónikus gyulladás esetén a szervezet jelzése hosszú időn át nem szűnik meg. Ez ellen tehetünk a megfelelő ételek megválasztásával és ronthatjuk is az állapotunkat, ha nem táplálkozunk megfelelően.

 

 

5 gyulladást csökkentő étel, tápanyag:

 

  1. Omega 3 zsírsavat tartalmazó ételek: sajnos a növényi olajok elterjedése nem tett jót a gyulladások elleni küzdelemnek, hiszen ezek többsége nem a megfelelő arányokban tartalmazza az esszenciális zsírsavakat, így a gyulladásokat erősítő Omega6-ból többet tartalmaznak az olyan olajak, mint a napraforgó olaj. Amit fogyasztani érdemes, azok pl. lenmag olaj (hidegen), tengeri halak, olajos magvak, dió, mandula.gyull-csokk-etelek_brokkoli
  2. Szulfofarán: nagyon hatékony antioxidáns hatású tápanyag. Sejtvédő, érvédő hatású, így az oxidatív káros szabad gyökök ellen hatékonyan küzdve csökkenti a gyulladást. Megtalálható a brokkoliban, káposztafélékben, karfiolban, kelbimbóban, de legnagyobb mennyiségben inkább a csírában, mint pl. a brokkoli csírában. Szelén tartalmú ételekkel fogyasztva fokozható a hatás.
  3. Quercetin: szintén antioxidáns hatású tápanyag, flavonoid. Megakadályozza a gyulladást okozó anyagok termelődését és egyes kutatások szerint a szívinfarktus megelőzését is segíti. A quercetin pl. a hagymafélékben található meg, amelyek ráadásul antibakteriális, antimikrobális hatásúak is.
  4. Likopin: A paradicsomban, görögdinnyében, grapefruitban megtalálható likopin véd a bőrleégés és gyulladás ellen, 4-es faktorral azonos hatásfokkal védi a bőrt.
  5. Fűszernövények, egyéb élelmiszerek: a háztartásokban gyakran megtalálható a gyömbér, amely nyersen, vagy fűszerként, esetleg teaként is fogyasztható, de gyulladáscsökkentő a kurkuma, a szerecsendió és a szegfűszeg is.
Ha tetszett a cikk, oszd meg: