Bár inkább kiegészítő eszközként használom az edzések során a koordinációs félgömböt, mégsem okozna problémát egy egész edzést lenyomni vele. Ha van nálatok a teremben, vagy akár otthon, akkor használd, mutatok rá néhány gyakorlatot, amelyek közt találsz könnyebbeket, nehezebbeket! Próbálgasd, fejlődj! 

  1. Kitörés koordinációs félgömbre: 4×10 pár

Állj a félgömbtől megfelelő távolságra és egy nagy lépéssel tedd az egyik lábadat a félgömb tetejére, majd süllyeszd a csípődet, megtartva az egyensúlyt. Ezután lépj vissza és következik a másik láb!

2. Guggolás koordinációs félgömbön ugrással, kisétálással kombinálva: 4×8 ismétlés

Ez egy olyan összetett gyakorlat, ami igényel némi koncentrációt, de jópofa mozdulatok ötvözete, így nem unalmas és biztosan nem tereli el semmi a figyelmedet közben 😉

3. Mérleg koordinációs félgömbön 4×8-8 ismétlés

Ez egy kifejezetten nehéz gyakorlat, haladóknak ajánlott csak koordinációs félgömbön végezni, kezdők maradjanak a talajon! 

A félgömböt ezúttal fordítva tedd a talajra, majd helyezd a talpadat a közepére. Helyezd át a testsúlyodat és az egyensúlyt megtartva emeld a másik lábadathátra, miközben a lábad meghosszabbított vonalában döntöd a törzsedet előre! Koncentrálj! 

4. Karhajlítás fekvőtámaszban koordinációs félgömbön 4×10

Ismét a félgömb van a talaj felé. Az eszköz szélen támaszkodva tartsd a kéztámasz pozíciót, majd a törzsed stabilitása mellett hajlítsd a karokat és engedd a mellkasodat egészen az eszközig, majd gyere vissza a kiinduló pozícióba!

5. Hasprés koordinációs félgömbön 4×10-10

Helyezkedj el a koordinációs félgömbön hanyattfekvésben. Érezni fogod, hogyan kényelmes a hasprés, de nagyjából úgy érdemes, hogy a feneked a talaj felett legyen pár centivel és a keresztcsontod már ráfeküdjön a félgömbre. Nyújtsd ki az egyik lábadat a talajjal párhuzamosan és végezz haspréseket, majd nyújtsd a másik lábadat és végezd el ismét a szükséges ismétlésszámot. Figyelj arra, hogy az álladat ne szorítsd le, felfelé nézz végig és a felső pontokon mindig tartsd meg a törzsedet egy másodpercre! 

Egészségetekre!

Dóri

Ha tetszett a cikk, oszd meg: