Ahhoz, hogy fogyni tudj, változtatni kell az addigi életviteleden, ezen belül célszerű a táplálkozással kezdeni. Íme az alapok!

  1. Cél

Cél nélkül nehéz kitartani. A „csak valamennyit le kéne fogyni” vagy a „ma nem vacsorázok és akkor holnap lapos lesz a hasam” mondatok nem vallanak arra, hogy komoly célok lennének a háttérben. Ha úgy szeretnél kinézni, mint akik a plakátokon, videókban szereplő atletikus alkatú csajok/srácok, akkor következetesen ki kell tartanod a célod mellett és ésszerűen belőni a lehetőségeidet. Az is jó, ha kisebb részcélokkal éred el a végső álomalakot, de mindig szabj határidőt magadnak!

  1. Étkezés maximum 3 óránként

A vércukorszintedet fontos alacsonyan tartani, illetve elkerülni a kiugrásokat! Ezt úgy teheted meg, hogy kiiktatsz mindent, amiben finomított alapanyag van. Ilyenek a fehér liszt és a cukor például, de alapvetően hagyatkozz a tápanyagok glikémiás indexére és kerülj mindent, aminek magas az értéke! Ezek ugyanis megemelik a vércukorszintedet, amire a szervezeted inzulint bocsát ki, ennek hatására pedig mindent beépítesz, tehát hízol! Nincs „csak egy sütit eszem”, „csak egy pohár üdítőt iszom”, „ez még nem árthat”, mert de! Igenis árthat a diéta szempontjából! Legyél precíz és következetes! Tudod, van egy célod! A kis adagos, 3 óránkénti étkezés a megfelelő táplálékforrásokból tökéletesen egyenletes erőszintet fog eredményezni. Nem leszel sosem nyomott a sok ételtől, nem fogsz szédülni az alacsony vércukorszinttől és az edzésen is mindig a maximumot tudod nyújtani!

  1. Minőségi tápanyagok megfelelő mennyiségben!

Nincs apelláta, ha komolyak a szándékaid, pontosan tudnod kell, mit és milyen mennyiségben viszel be a szervezetedbe! Ehhez tudni kell, mely élelmiszerek milyen tápanyagokat tartalmaznak és milyen mennyiségben van szükséged az egyes tápanyagokból. Diétában 2-3 g szénhidrátról és 2 g fehérjéről indítsd testsúly kilogrammonként. A szénhidrátot csökkentsd fokozatosan, a fehérjét pedig emeld akár 3-4 grammra is. Fontos a magas fehérje bevitel, hogy ne használd el energiaként az izomzatodat! A szénhidrátok tekintetében szorítkozz a teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó pékárukra és tésztákra, zabpehelyre, barna rizsre, zöldségekre stb. Fehérje tekintetében a zsírmentes forrásokra támaszkodj, mint a csirkemell, pulykamell, tengeri hal, zsírszegény tejtermékek, fehérje turmixok.

  1. Napi 4 liter folyadék

A folyadék fontos a szervezetben, hiszen vízből áll a test csaknem 70%-a. A megfelelő anyagcseréhez és vérkeringéshez fontos a megfelelő folyadékfogyasztás, így erre fokozottan ügyelj!

  1. Táplálék-kiegészítőket is alkalmazz

A fehérje bevitel gyors biztosítása érdekében legalább edzés után fogyassz egy-egy fehérje turmixot, de érdemes a reggelihez és a vacsorához is fogyasztani a megfelelő aminosav ellátás érdekében. Fontos a megfelelő vitamin- és ásványi anyag bevitel! Zsírégetőket is bevethetsz a siker érdekében, amelyek a diéta mellett nagyszerű kiegészítést nyújtanak, így felgyorsíthatod a fogyást! Aerob edzésekhez L-karnitin kiegészítés ajánlott akár 1-2000 mg mennyiségben is, hasznos lehet a CLA és nagyszerűen felpörgetik az anyagcserédet a termogenikus zsírégetők!

  1. Magadra koncentrálj!

Ne foglalkozz azzal, hogy „de Gizi egész nap eszik és nem hízik semmit”. Mert majd Gizinél is meglesz a böjtje az egész napos kajálásnak, hidd el. Lehet, hogy szerencsés alkat, de a minőségi étkezés fontos a szép bőrhöz, hajhoz. Gizinél is szépen lassan meg fog jelenni a rossz táplálkozás minden hatása, mint amilyen a narancsbőr is. Úgyhogy felesleges vele foglalkozni. Te csak magadra koncentrálj és a saját adottságaidra, annak megfelelően fordíts figyelmet az étkezésedre és az edzésedre. Nincs olyan genetika, amivel ne lehetne lefogyni, így a szülőktől örökölt génállományodat sem kell hibáztatni!

A táplálkozás a külső adottságaidat 60-70%-ban befolyásolja, így anélkül a fogyás nagyon korlátozott mértékben lehetséges csak! A diétás étkezésben tilos a koplalás, mert azonnal izombontásba kezdesz, ami azt eredményezi, hogy lefogysz ugyan, de legyengül az immunrendszered a tápanyaghiánytól és lógni fog a bőröd, mert nincs alatta izomzat, ami tónusossá tenné az alakodat! Sok a feladat, de a küldetés nem lehetetlen! Bárki képes rá, aki megfelelően elszánt és kitartó!

Dóri

Ha tetszett a cikk, oszd meg: