Rengeteg cikk született már arról, hogy mit kell tenni edzés előtt ahhoz, hogy a legjobbat ki tudd hozni magadból az edzés alatt. De miket kell vajon mindenképp elkerülni, hogy ne az ellenkezője történjen?

Túlalvás

Bár kevesen engedhetjük meg magunknak, hogy elszunyókáljunk edzés előtt, arra azért figyeljünk, ha ez mégis sikerült, ne tartson 30 percnél tovább. A kutatások azt mutatták, hogy a 30 percnél hosszabb napközbeni szunyókálás, ami edzés előttre esik sokkal inkább leszedál minket, mint egy rövid, energizáló kis elpilledés! Biztos tapasztaltad is, milyen nehéz összevakarni magadat, miután napközben elszunyókáltál!

Nyújtás

Itt aztán bőven lehet vitatkozni azon, hogy mit és mennyit és milyen hosszan. Az edzés előtt nekem nagyon bevált, ha alaposan áthengereztem magam és röviden nyújtottam. Arra figyelj, hogy a hosszú statikus nyújtás nem biztos, hogy jó ötlet, mert a megnyúlt izmok gyengülnek, így erőkifejtésre kevésbé lesznek alkalmasak. Fontos persze, hogy az ízületeket alaposan kimozgassuk és visszaállítsuk az izmok megfelelő mozgástartományát, azonban ez ne edzés előtt legyen a legalaposabb…

Ne tömd tele a bendőd

Nem az edzés előtti időpont az, amikor All You Can Eat-ben kell eltöltened két órát. Teli hassal nem csak nem tudsz edzeni, de eséllyel ki is rakod, amit elfogyasztottál, akkor meg duplán pazaroltál… Edzés előtt másfél-két órával fogyassz el egy normál adag ételt! Persze ez is egyénfüggő, van, akinek ez is késő, van, akinek ez is korán. Ki kell tapasztalni, de az általános tapasztalat azt mutatja, hogy a másfél-két órával edzés előtt elfogyasztott komplex étkezés (szénhidrát, fehérje, zsírok, rostok) jól tud működni.

tuleves

Ne kardiózz erősítés előtt

Örök kérdés, mikor célszerű kardiózni. A tapasztalatok és a kutatások is azt mutatják, hogy célszerű vagy teljesen külön napon végezni vagy inkább edzés után, ha már muszáj egymás után történnie a kettőnek. A kardió alatt ugyanis elhasználod az üzemanyagot, ami a szervezetedben jelen van, így utána nem igazán lehet hatékonyan erősítő edzést végezni! Sem az izomzatod nem lesz rá megfelelő állapotban, sem mentálisan nem leszel a toppon, ráadásul az energiaraktárak is leürülnek addigra!

Edzőként az egyik legrosszabb dolog azt látni, hogy a vendégem nem tud az edzésre figyelni, mert láthatóan leköti az a tevékenység, ami edzés után következik. Legyen az tárgyalás, randi, akármi, ha edzés után lesz, eltereli a figyelmedet. Ez sérülésveszélyes is és nem tudsz a gyakorlatokra sem koncentrálni megfelelően!

Dóri

www.tudatos-eletmod.hu

Személyi edzés infok: tudatosedzes@gmail.com, 06/20/330-3511

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg: