Lehet, hogy a könyöködön jönnek ki a cikkek, amik a diéta hibáira hívják fel a figyelmet, de mindig érdemes átolvasni ezeket, hátha éppen az egyikben bukkansz rá valamire, amitől a homlokodra csapsz és megállapítod, hogy ez volt a baj… Olyan kis apróságokon is elcsúszhat a dolog, ami demotiválttá tesz és esetleg feladod az egészet! Nem szabad! Olvass, gondolkozz, vizsgáltasd ki magad, keresd a megoldást, mert biztos, hogy van!

  1. hiba: túl magas kalória bevitel

Lehet, hogy lecserélted a régi lisztes, cukros ételeket, péksüteményt, tésztát, kenyeret teljes kiőrlésű és lassú felszívódású, egészséges vagy light ételekre, de ha a mennyiségen nem változtatsz, összkalóriában ugyanannyit viszel be, mint addig, tehát nem fogysz! Ne feledd, az egészséges nem egyenlő a diétással vagyis a fogyáshoz szükségessel! És attól, hogy egészséges valamilyen étel, még hizlalhat, ha túl sokat fogyasztasz belőle! A cukormentes ételek és a zsírszegény ételek sem feltétlenül számítanak hasznosnak a diétában, hiszen ami cukormentes az tartalmazhat rengeteg zsírt, ami light vagyis zsírszegény az tartalmazhat rengeteg cukrot! Ráadásul a plusz kalória bevitelnél sokszor a folyadékot figyelmen kívül hagyjuk! Ne csak a szénsavas cukros üdítőket száműzd, de fontos, hogy a gyümölcslevek, tej, tejes kávé, joghurtok és más cukros italok kalória mennyiségével is számolj!

tuleves

  1. hiba: kevés fehérje fogyasztás

A fehérje nem csak az izomépítéshez és regenerálódáshoz szükséges, de számos tanulmány kimutatta, hogy a fogyni vágyóknak is hasznos tápanyag. A több fehérjét fogyasztóknál általában nagyobb fogyást tapasztaltak testzsírból több kutatásban is. Alapvetően azért is, mert csökkenti az étvágyat, így nem fogsz annyi szénhidrátdús, zsírdús ételt fogyasztani, mert nem leszel éhes. Ráadásul a vérzsír mennyiségére és a vérckorszintre is pozitív hatással van. Ez NEM azt jelenti, hogy a jól megszokott étrendedhez néhány turmixot elfogyasztva le fognak olvadni rólad a kilók! A megfelelő tápanyag arányokra kell törekedni, ami általában magasabb fehérje bevitelt jelent, mint a megszokott. Válassz a diétás ételek közül magasabb fehérje tartalmúakat!

  1. hiba: sok a nasi

Lehet nassolni akkor is ha fogyni szeretnél, de nem mindegy,hogy mit és mennyit. Sok cikkben olvasom remek étvágycsökkentő nasinak a dióféléket, magvakat, ám ezekből 10 dkg gyakran eléri a 600 kcal energiamennyiséget, ami nem annyira lesz jó ötlet benyammogni, ha éppen 1500kcal-ás étrendre van szükséged. Célszerűbb zöldségféléket nassolni, rágcsálni, összevágni paprikát, répát, zellerszárat, akár fűszerezett natúr joghurtba mártogatva!

  1. hiba: “ez a kicsi nem árthat”

Először is, de, ami nem az étrendedhez tartozik az plusz kalória bevitel, akár ha cssak egy kocka csokiról vagy egy pilótakekszről van szó. Nem is hinnéd, hogy ez akár 80kcal-t is jelenthet, ami lehet, hogy épp egy étkezésed egyharmada. És ha már hármat megeszel, az már akár egy teljes étkezés lett volna, 3 karika helyett egy óriási tál salátával, sajttal, hússal. Nem mindegy! Ráadásul gyakran az „ez a kicsi belefér” eljut a „most már mindegy”-ig és óriás zabálás lesz a vége! Ne tegyél magad ellen! Tarts ki a célod mellett és őrizd meg a motiváltságodat! Csak rajtad fog múlni a siker!

gyull-okozo-etelek_zsiros

  1. hiba: nem alszol eleget

Erről itt írtam részletesen. 

6. hiba: majd veszek zsírégetőt…

Sokan a táplálék-kiegészítőktől várják a csodát. Ez óriási hiba. Ha nem változtatsz semmit a táplálkozási szokásaidon és elkezdesz valamilyen “zsírégetőt” szedni, a világon semmi sem fog történni. Van, aki ilyenkor még többet is eszik, hiszen majd “úgyis leég a tablettától”. Hát sajnos nem. Megfelelő étrend esetén rásegíthet a fogyásra azzal, hogy pl. nem leszel farkaséhes, könnyebben bírod pszichésen a kevesebb kalória bevitelt, csökkenti az étvágyadat stb. De ő maga nem gyújt alá és égeti a zsírt… 

Akkor miket is érdemes enni?

Nézd meg ezt a cikket a legjobb tápanyagforrásokért fogyáshoz, és nézd meg receptjeinket is!

Sok sikert!

Dóri

Ha tetszett a cikk, oszd meg: