Az edzések során mindig beszélgetek a vendégeimmel arról, hogy hogyan érzik magukat. Ilyenkor gyakran előkerül a fogyás kérdése. Bár már a kezdeteknél átbeszéljük a helyes táplálkozás legfontosabb pontjait, mégis vannak hibák, amikkel rendszeresen találkozom. Ezeket gyűjtöttem össze, hogy a hasonló problémákkal küzdő olvasók is tanulhassanak belőle.

  1. Koplalás

A legtöbben úgy állnak neki a fogyásnak, hogy alig esznek. Így azonban lelassul az anyagcsere és nem, hogy a zsírvesztés indulna be, de sokkal inkább tartalékolásra hangolódik át a szervezet, mint egyfajta vészreakció. Mi a megoldás? Napi akár 5-6 kisebb adagos étkezés, amitől egész nap jóllakottnak érzed magadat, mégis kevesebb kalóriát viszel be, mint a megszokott 2-3 étkezéssel.

  1. Este: egyek, ne egyek?

Az esti étkezés a legkritikusabb, hiszen amit ilyenkor megeszel, az jó eséllyel fogja a zsírpárnáidat gyarapítani. Ha nem eszel, akkor pedig jön a korábban említett tartalékolás. Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad este enni, sőt! Kell, de nem mindegy, hogy mit! A szervezet számára az az ideális, ha este is van tápanyagellátás, de arra kell törekedni, hogy szénhidrátban és zsírokban szegény, fehérjében gazdag étkezés legyen, mint például roston csirkemell salátával!

  1. Gyümölcsjoghurt

Az egészség és fogyás jegyében előszeretettel választjuk a gyümölcsjoghurtokat, ami nem baj akkor, ha megfelelő joghurt alapból és gyümölcsből magunk készítjük el és ezt például reggelire elfogyasztjuk. Ám a bolti joghurtokkal csak adunk egy pofont a fogyásnak, hiszen olykor több cukrot tartalmaznak, mint egy szelet csokoládé. Figyelj oda arra, mi van a csomagoláson feltűntetve, mert meg fogsz lepődni, mennyi fogyáshoz ajánlott termék tartalmaz sok cukrot vagy zsírt!

  1. Gyümölcshegyek

A gyümölcsjoghurtról jut eszembe az is, amikor valaki kilószám kezd el gyümölcsöket vásárolni a fogyás jegyében. A gyümölcs nem a legjobb barátunk, ha fogyás a cél. Főleg az olyan kalóriában dús gyümölcsök, mint amilyen a banán. A gyümölcsben található fruktóz is inkább a zsírpárnák gyarapítására alkalmas, mintsem fogyáshoz. Inkább keveset fogyassz belőlük, azt is célszerű a reggelinél és a legjobbak a bogyós gyümölcsök, zöld alma és más, világos színű társai!

  1. Alkohol

Vannak, akik betartják szigorúan az étrendet, de hétvégén vagy este nem tudnak lemondani a jól megszokott sörről, borról vagy rövidről. Pedig ez egyértelmű gátja lehet a fogyásnak. Alkalomszerűen egy-egy pohár száraz bor nem fog a célod ellen tenni, de az italozásokat célszerű felfüggeszteni, ha fogyni szeretnél. Az alkohol üres kalória, ráadásul vízhajtó hatású, ami dehidratációt okozva szintén gátolhatja az eredményes fogyást.

  1. Nassolás

Sokan észre sem veszik, milyen sok kalóriát bevisznek a szervezetükbe a napközben történő rágcsálással. Néhány szem ropi, pár kocka csoki, a másnapra készített ételből néhány falat, egy-két pohár cukros üdítő, este egy kevés sósmogyoró és máris többszáz plusz kalóriánál tartunk. Ezeket felejtsd el! Hagyd, hogy a szervezeted a 2,5-3 óránként bevitt kisebb adagos ételt feldolgozza, hasznosítsa, ne terheld feleslegesen! Ha mégis rágcsálnál, akkor pl. szeletelt répát, zöld almát, zellerszárat érdemes.

  1. Zsírégető csodapirulák

A legfontosabb alapszabály a fogyásnál: nincsenek csodák és nincsenek csodapirulák. Mindig arra gondolj, hogy ha lenne ilyen, akkor mindenki könnyedén lefogyna. A zsírégetők általában olyan hatóanyagokat tartalmaznak, amelyek megfelelő étrend és edzés mellett némileg gyorsítják a fogyás ütemét, de az alapok nélkül csupán pénzkidobást jelentenek. Ha azt hiszed, hogy egy zsírégetővel a megszokott életviteled mellett fogyni fogsz, akkor óriási csalódás fog érni. És nem a termékkel lesz a probléma!

Ne feledd! Türelem és tudatosság! Ez a két kulcsszó, ami a helyes úton el fog indítani, ha fogyni akarsz. Tanulj meg táplálkozni, tanulj meg helyesen edzeni és nem lesz előtted akadály!

Ha tetszett a cikk, oszd meg: