Lehet vitatkozni arról, hogy gyümölcs vagy zöldség, de őszintén, kit érdekel? A lényeg, hogy együk! Miért? Mert nagyon egészséges. És ezt részletezem is, olvass tovább!

Semmi más nem tartalmaz ilyen mennyiségben likopint, mint a paradicsom. Ez egy rendkívül erős, hatékony antioxidáns, ami ráadásul főzés hatására sem veszik el, sőt!

A könyökömön jön ki az antioxidáns, mégis mire jó az?

A rengeteg oxidatív anyag, ami a szervezetünkbe kerül a stressz, a környezeti ártalmak, egészségtelen táplálkozás stbstb. hatására, rengeteg betegség, többek között a rák egyik forrása is. Ezek ellen küzdenek az antioxidánsok, amiből a likopin egy különösen erős fajta. Ne lepődj meg, ha gyakran megbetegszel, amikor sokat stresszelsz, nem eszel megfelelően, túlzásba viszed az edzést. A sok káros szabad gyök, ami ezek által keletkezik, gyengíti az immunrendszert.

Immunerősítés paradicsommal

A likopin nem csak antioxidáns hatású, de a gyulladásokkal is felveszi a harcot, ami a szervezet immunrendszerét igencsak igénybe veszi. De jó hatással van a magas koleszterin szintre, és véralvadás lassító hatása miatt a vérrögök keletkezésének gátlásában is segítségünkre van!

Hogyan egyem?

A hőkezelt paradicsomból hatékonyabban szabadul fel a likopin, ráadásul zsiradékkal együtt fogyasztva könnyebben felszívódik, lévén, zsírban oldódó antioxidáns. Tehát a paradicsomos hal egy jó választás 😉

Mennyi az annyi?

Nagyjából 100g paradicsom tartalmazza a szükséges likopin mennyiséget, ami egy nagyobb darabnak felel meg 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg: