Vannak ételek, amelyekről köztudott és vannak, amelyekről kevésbé köztudott, hogy mennyire hizlalnak és egészségtelenek. De mindent meg lehet oldani egészségesen is, ha egy kicsit több energiát fordítunk rá!

Pizza

A klasszikus, fehér lisztes tészta, rengeteg sajttal, baconnel, cukros paradicsomszósszal nem a legjobb választást. Mivel teheted egészségessé?

Egészséges pizza:

készítsd el teljes kiőrlésű liszttel, vagy karfiollal, tegyél rá feltétnek csirkemellet, spenótot, zsírszegény mozzarellát és paradicsomot, aminek a likopin tartalmáról már írtunk korábban. A tetejére mehet saláta és némi paradicsom püré.

Egy klasszikus pizza nagyjából 700 kcal-t tartalmaz, míg egészséges verzióban akár 160 kcal-ra csökkentheted ezt az energiamennyiséget.

Itt egy jó recept hozzá:

Diétás pizza recept

Saláta

Bizony egy salátát is el lehet úgy készíteni, hogy kalória bomba legyen és ne az egészségedet szolgálja, hanem sokkal inkább hizlaljon. Fehér lisztes kenyérdarabkák, bacon, cukros dresszing, zsíros sajt és máris adagonként akár 500 kcal-t is elfogyaszthatsz, miközben azt hiszed, helyesen táplálkozol.

Egészséges saláta:

Készítsd el magadnak a salátát fejes salátából vagy jégsalátából, paradicsommal, uborkával, roston sült csirkemell kockákkal, kevés olíva bogyóval, majd öntsd nyakon egy-két evőkanál zsírszegény joghurttal vagy kevés lenmag olajjal. Máris kész a 200-250 kalóriás tökéletesen egészséges étkezésed.

Joghurt

Leveszed a polcról a leggusztusosabb doboz joghurtot, hiszen az van rajta, hogy joghurt és az köztudottan egészséges dolog. Óriási tévedés. A legtöbb joghurt rengeteg cukrot tartalmaz, ami inkább egyszerű édességgé teszi, mint hasznos egészséges étellé. Alaposan nézd meg a címkét és hasonlítsd össze akár a light verziókat is a nem light-tal, mert ott is meg fogsz lepődni!

Egészséges joghurt:

Minél kevesebb színezéket, adalékanyagot, ízfokozót tartalmaz. Legegyszerűbb, ha veszel egy alacsonyabb kalória tartalmú natúr joghurtot és teszel bele gyümölcsöket, esetleg zabpelyhet.

Hamburger

A gyorséttermi verziók köztudottan nem fognak nagyban hozzájárulni az egészségedhez. Rengeteg zsírt és egyszerű szénhidrátot tartalmaznak.

juice

Dobozos gyümölcslé

Magas kalória tartalmúak és gyümölcsöt messze nem láttak annyit, amennyit Te feltételeznél. Ha már igényled a gyümölcsfogyasztást, akkor inkább magadnak préseld, mintsem a bolti verziót vásárold meg a rengeteg hozzáadott cukorral, színezékkel, ízfokozókkal.

Dóri

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg: